Współczesnym światem rządzi informacja, dziennikarze telewizyjni, radiowi, prasowi, związani z portalami internetowymi codziennie publikują tysiące różnych informacji. Każda z nich opiera się o wypowiedzi różnych ludzi. Nie każdy jednak wie, kiedy, co i jak należy powiedzieć. Jak kontaktować się z mediami?
Opis kursu
Uczestnicy szkolenia „Akademia Telewizyjna. Mass media – nie taki diabeł straszny” mają szansę poznać zarówno podstawy prawa prasowego, jak i zasady konstruowania komunikatów. Zasady na jakich powinna opierać się współpraca z przedstawicielami mediów. W części warsztatowej trenerzy prowadzą zajęcia przygotowujące do wystąpień przed kamerą.
Czego się nauczysz?
Trening medialny przygotuje Cię do bezpośredniego kontaktu z przedstawicielami mediów. Trening autoprezentacji pozwala na przygotowanie się do udzielania pożądanych wypowiedzi w mediach i podniesienia umiejętności zdobywania akceptacji odbiorców. Przygotujemy Cię do pisania informacji prasowych, rozmowy z dziennikarzem w studio telewizyjnym i radiowym. Wystąpień podczas konferencji prasowej.
Program kursu
Elementy prawa prasowego, czego może oczekiwać dziennikarz od urzędnika, a czego nie powinien. Prawo do autoryzacji wypowiedzi i sposoby jego omijania – przykłady z życia wzięte.
Prawidłowa konstrukcja wypowiedzi dla mediów – czyli jak pisać i mówić by nikt nie zasnął. Konstrukcja informacji, specyfika różnych form wypowiedzi w mediach
[wypowiedź indywidualna – tzw. „setka”, wywiad, polemika]
Różnice w kontaktach z radiem, prasą i telewizją
"Czyli motywacje i oczekiwania dziennikarzy”. Jak najlepiej „sprzedać” informację, briefing i konferencja prasowa – jak się za to zabrać, Kardynalne błędy w ich organizacji i prowadzeniu.
Komunikacja niewerbalna – czyli „szata jednak zdobi i lepiej z głowy, niż z kartki”.
Gestykulacja, kontakt wzrokowy, przyciąganie uwagi, wygląd, naturalność zachowania, dbałość o własny wizerunek.
Podstawy zachowania przed kamerami i mikrofonem, czyli „czy już Pan nagrywa?, uwaga nadal jesteśmy na antenie!”
Specyfika studia telewizyjnego i radiowego – zachowania w czasie programu nagrywanego i na żywo. Techniki skutecznego kontrolowania przebiegu rozmowy, umiejętne przerywanie wypowiedzi
Manipulacja słowna – czyli „jak rozmawiać, aby wpływać na innych?” (podstawowe „triki” erystyczne)
Zajęcia warsztatowe
Tworzenie krótkiej notki prasowej – czyli „znajdź haczyk”.
Jak kontaktować się z mediami? Praktyczne ćwiczenia umiejętności wypowiedzi publicznej (rejestrowane kamerą i odtwarzane).
Symulacje rzeczywistych sytuacji medialnych. Wypowiedzi, wywiady, polemiki – ćwiczenia, analiza przypadków, dyskusja kierowana, przykłady z życia wzięte.
Brak recenzji
Instytucje potwierdzające nasze umiejętności w zakresie szkoleń
Masz pytania odnośnie tego kursu?
Jeżeli masz pytania - napisz. Postaramy się odpowiedzieć najszybciej jak to tylko możliwe.