Misją Centrum Szkoleniowego TVS jest wsparcie Firm poprzez dostarczanie sprawdzonej wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie kontaktów z mediami. Potrafimy jednak znacznie więcej. Nasz sukces to przede wszystkim zaufanie, jakim darzą nas Klienci. Dbamy o najwyższa jakość naszych szkoleń i ich innowacyjność. Chętne dzielimy się „dobrymi praktykami”. Wszystkie nasze programy realizowane są w formule warsztatowej, metodami aktywnymi. Wyróżnia nas przede wszystkim duże doświadczenie, ale także unikalne możliwości. Profesjonalne studia telewizyjne czy systemy informatyczne pozwalają nam bardzo dokładnie odzwierciedlić sposób pracy mediów a tym samym przygotować na kontakty z nimi. Służymy pomocą także tym, którzy w świecie wirtualnym stawiają pierwsze kroki. Internet nie ma dla nas tajemnic. Posiadamy najlepszych specjalistów i ekspertów dedykowanych do projektów szkoleniowych. To szerokie grono osób o różnorodnej specjalizacji. Inspirujemy do zmian. Widzimy potrzebę zindywidualizowanego podejścia, tak by przekazana wiedza została wykorzystana. Uczymy się przez doświadczenie i wprowadzamy nowatorskie rozwiązania, aby nasze szkolenia stały się pozytywnym impulsem.
I NAZWA, SIEDZIBA, TYP INSTYTUCJI SZKOLENIOWEJ
- Instytucja szkoleniowa nosi nazwę: TVS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Centrum Szkoleniowe. (zwanego dalej Centrum Szkoleniowe TVS).
- Siedziba instytucji szkoleniowej: Plac Grunwaldzki 12 w Katowicach
- Centrum Szkoleniowe zostało utworzone jako jednostka organizacyjna TVS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, pełniąca funkcję instytucji szkoleniowej.
- Centrum Szkoleniowe TVS jest niepubliczną placówką kształcenia ustawicznego.
II ORGANIZACJA INSTYTUCJI SZKOLENIOWEJ
- Centrum Szkoleniowe TVS realizuje usługi szkoleniowe i doradcze w salach szkoleniowych własnych oraz wynajmowanych.
- Centrum Szkoleniowe TVS na miejsce realizacji usług szkoleniowych i doradczych wybiera każdorazowo sale w oparciu o następujące kryteria
a. Sale szkoleniowe spełniają warunki dotyczące BHP i P.Poż.;
b. Budynek, w którym odbywają się zajęcia, posiada poczekalnie / miejsce do odpoczynku w czasie przerw;
c. Budynek, w którym odbywają się zajęcia, posiada miejsce do obsługi klienta;
d. Budynek, w którym odbywają się zajęcia, posiada WC dla klientów;
e. Budynek, w którym odbywają się zajęcia, posiada sale szkoleniowe odpowiednie do danej wielkości grupy, pozwalając
na swobodne i komfortowe prowadzenie zajęć;
f. Budynek, w którym odbywają się zajęcia, jest otwarty również poza godzinami zajęć;
g. Sale dydaktyczne są odpowiednio umeblowane, w pomieszczeniach panuje odpowiednia temperatura powietrza,
pomieszczenia są utrzymane w czystości, pomieszczenia posiadają dostęp do światła dziennego i oświetlenia sztucznego;
h. Sale dydaktyczne posiadają odpowiedni sprzęt konferencyjny i techniczny.
3. Centrum Szkoleniowe TVS prowadzi i stosuje zasady fair play – w sposób jasny, przejrzysty i jednoznaczny przestawia
swoją ofertę (zarówno w materiałach promocyjnych, ulotkach, bannerach, reklamach, na stronie www). Centrum
szkoleniowe w sposób wyczerpujący informuje odbiorców o zasadach uczestnictwa w organizowanych działaniach, tj.
nazwie szkolenia, ilości godzin, formie zajęć, terminach, kosztach. Firma udziela w sposób rzetelny wszelkich
dodatkowych informacji dla osób zainteresowanych.
4. Centrum Szkoleniowe TVS stosuje zasady uczciwej konkurencji – instytucja nie wartościuje i nie ocenia konkurencji. W
razie potrzeby odnosi się do oficjalnych badań rynku.
5. Centrum Szkoleniowe TVS posiada przejrzystą i usystematyzowaną stronę internetową, na której publikuje wszelkie
aktualne i wyczerpujące informacje dotyczące aktualnie oferowanych usług. Zamieszcza na swojej stronie www
informacje popularyzujące zdobywanie wiedzy i wspierające kształcenie ustawiczne.
6. Centrum Szkoleniowe TVS posiada sformalizowane zasady i warunki zapisu i uczestnictwa w organizowanych
szkoleniach, które są publikowane na stronie www centrum.
7. Centrum Szkoleniowe TVS funkcjonuje w oparciu o schemat organizacyjny ( Zał. Nr 3 Schemat organizacyjny)
8. Centrum Szkoleniowe TVS posiada procedurę wdrażania nowych pracowników w tym trenerów do pracy (Zał. nr 4.
Procedura wdrażania nowych pracowników oraz Zał. nr. 11 Procedura rekrutacji trenerów). Z trenerami każdorazowo
podpisywane są umowy dotyczące przedmiotu i zakresu szkolenia oraz warunków współpracy (Zał. nr 4a Wzór umowy
trenerskiej)
9. W centrum szkoleniowym funkcjonuje system kontroli jakości usług – każdorazowo po przeprowadzonym szkoleniu
słuchacze wypełniają ankietą oceniającą ( Zał. nr 5 Ankieta oceniająca szkolenie/trenera). Centrum posiada procedurę
postępowania w przypadku niezadowolenia słuchaczy z usługi oraz procedurę postępowania z trenerami, którzy nie
wywiązują się z zapisów umowy ( Zał. nr 6 Procedura zapobiegania i niwelowania niezadowolenia słuchaczy oraz
utrzymania standardu usług)
10. Centrum Szkoleniowe TVS zapewnia trenerom dostęp do urządzeń biurowych.
11. Osoba odpowiedzialna za realizację usług szkoleniowo – doradczych posiada aktualną wiedzę na temat oferty
instytucji. Potrafi w sposób rzetelny i wyczerpujący udzielić wszelkich potrzebnych informacji.
12. Centrum Szkoleniowe TVS posiada procedurę zgłaszania reklamacji (Zał. Nr 8 Procedura reklamacji, Zał. nr 8 a
Zgłoszenie Reklamacyjne, Zał. nr 8 b Protokół z Reklamacji, Zał. 8 c Rejestr Reklamacji)
13. Centrum Szkoleniowe TVS umożliwia słuchaczom kontakt z dyrekcją i kierownikiem merytorycznym. Jest on
możliwy telefoniczne codziennie od pn – pt w godz. od 09.00-10.00. Jak również możliwe jest spotkanie z dyrekcją w
siedzibie instytucji, po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu. Numer telefonu (32) 608 92 00 jest
dostępny na tablicy ogłoszeniowej w siedzibie instytucji szkoleniowej.
14. Centrum Szkoleniowe TVS posiada politykę bezpieczeństwa dotyczącą przechowywania i przetwarzania danych
osobowych oraz poufności informacji, w tym danych przetwarzanych w systemach informatycznych ( Zał. Nr 9
Polityka bezpieczeństwa)
III KADRA DYDAKTYCZNA
- Centrum Szkoleniowe TVS zatrudnia trenerów posiadających odpowiednie wykształcenie i doświadczenie zawodowe. Trener musi posiadać co najmniej:
- Ukończone studia wyższe w danej specjalizacji;
- Ukończone studia podyplomowe w danej specjalizacji;
- Ukończone szkolenia zawodowe w danej specjalizacji;
- Ukończone szkolenia trenerskie w danej specjalizacji;
- Doświadczenie zawodowe w prowadzeniu zajęć w danej specjalizacji (minimum 2-letnie doświadczenie trenerskie i/lub minimum 2 szkolenia po
60 h każde dla dorosłych/młodzieży)
- Centrum Szkoleniowe TVS organizuje spotkania z trenerami dotyczące działalności instytucji szkoleniowej.
- Centrum Szkoleniowe TVS dwa razy w roku informuje trenerów o szkoleniach/kursach/seminariach odbywających się w okolicy w celu wsparcia trenerów w zakresie rozwoju swoich kompetencji
- Funkcję kierownika merytorycznego instytucji szkoleniowej pełni Rafał Kulig na mocy umowy cywilno-prawnej Zakres obowiązków kierownika merytorycznego został określony w załączniku do umowy (Zał. nr 10. Zakres obowiązków kierownika merytorycznego)
- Centrum Szkoleniowe TVS posiada procedurę rekrutacji trenerów ( Zał. nr 11 Procedura rekrutacji trenerów, Zał. nr 11a Ocena Kwalifikacji i Zdolności Trenera Usług Szkoleniowych)
IV USLUGA EDUKACYJNA
- Centrum Szkoleniowe TVS posiada opracowane programy nauczania z poszczególnych szkoleń.
- Przed rozpoczęciem zajęć słuchacze wypełniają ankietę badającą poziom wiedzy z danego zakresu. Instytucja dopuszcza również możliwość przeprowadzenia rozmowy badającej poziom wiedzy z danego zakresu.
- W trakcie szkolenia trenerzy informują słuchaczy o zakresie szkolenia – informacje na temat tego, czego słuchacze nauczą się w trakcie szkolenia zawarte są również w programie nauczania.
- Materiały szkoleniowe / dydaktyczne przekazywane słuchaczom są każdorazowo przygotowywane przez trenerów w ramach danego, konkretnego szkolenia. Trener, który opracowuje materiały szkoleniowe / dydaktyczne przekazuje Centrum Szkoleniowemu TVS prawa autorskie z tego tytułu (odpowiednia adnotacja jest zawarta w umowie pomiędzy instytucją szkoleniową a trenerem)
- Harmonogramy szkoleń uwzględniają odpowiednią ilość przerw oraz odpowiednią częstotliwość zajęć, co najmniej 15 minut przerwy na każde 2 h zegarowe zajęć (Zał. nr.12 harmonogram zajęć)
- Centrum Szkoleniowe TVS przeprowadza każdorazowo, bez względu na czas trwania danego szkolenia, ankietę badającą poziom wiedzy przez rozpoczęciem zajęć oraz ankietę badającą poziom zdobytej wiedzy po szkoleniu. W przypadku kursów, których program nauczania wynosi 36 godzin zegarowych i więcej, centrum szkoleniowe przeprowadza również testy i ankiety w trakcie szkolenia w celu zbadania bieżących postępów w nauczaniu.
- Centrum Szkoleniowe TVS wydaje słuchaczom zaświadczenie / certyfikat ukończenia szkolenia (Zał. nr 12 Wzór zaświadczenia). Warunkiem uzyskania zaświadczenia / certyfikatu ukończenia szkolenia jest frekwencja na zajęciach (co najmniej 80 % obecności) lub przygotowanie pracy końcowej (w przypadku frekwencji poniżej 80%, jednak nie mniej niż 50%). Jej forma w jasny sposób określona jest w programie nauczania szkolenia.
V PROWADZENIE ZAJĘĆ
- Centrum Szkoleniowe TVS organizuje i przeprowadza szkolenia w pomieszczeniach / salach zgodnych ze standardami opisanymi w części II pkt. 2 niniejszego dokumentu.
- Ilość słuchaczy w grupie szkoleniowej jest właściwa i dostosowana do specyfiki uczestników. Docelowo, zakłada się, że grupy szkoleniowe nie przekraczają 12 osób. Niemniej w przypadku realizacji szkoleń na zlecenie konkretnego zleceniodawcy grupy szkoleniowe mogą liczyć więcej osób (w zależności od zlecenia i oczekiwań klienta).
- Centrum Szkoleniowe TVS prowadzi pełną dokumentację z przeprowadzonych szkoleń, tj.; dziennik zajęć, listy obecności, ankiety przeprowadzane przed, po i w trakcie szkolenia, program nauczania, itp.
- Centrum Szkoleniowe TVS prowadzi zajęcia w oparciu o opracowane programy nauczania. Wszelkie odstępstwa od programu nauczania wymagają akceptacji kierownika merytorycznego.
- Materiały dydaktyczne wykorzystywane w czasie szkoleń są dostosowane do przedmiotu i rodzaju szkolenia. Metody nauczania są dostosowane do celów danego szkolenia. Trenerzy dostosowują formę, tempo i sposób prowadzenia zajęć do potrzeb i oczekiwań słuchaczy.
- Trenerzy prowadzący zajęcia w Centrum Szkoleniowym TVS poddawani są cyklicznym hospitacjom (co najmniej raz w ciągu roku). Hospitacji dokonuje kierownik merytoryczny (Zał. nr 13 – Arkusz hospitacyjny). Wyniki hospitacji są omawiane z trenerem. Kierownik merytoryczny pozostaje do kontaktu z trenerami przed, w tracie i po zakończonym szkoleniu.
- Centrum Szkoleniowe TVS informuje słuchaczy o odwołanych zajęciach, co najmniej trzy dni przed planowanym szkoleniem. W przypadku rezygnacji z realizacji powierzonego szkolenia przez trenera, z przyczyn od niego niezależnych, trener ma obowiązek zaproponować zastępcę o kwalifikacjach i doświadczeniu nie niższym niż własne. W przypadku nie spełnienia tego warunku trener może zostać pociągnięty do odpowiedzialności finansowej w wysokości 80% wynagrodzenia określonego w zawartej umowie. Taka informacja jest każdorazowo zamieszczana w zawieranej umowie z trenerem. W przypadku wystąpienia zdarzenia rozumianego jako działanie siły wyższej, które uniemożliwia przeprowadzenie szkolenia, słuchacze informowani są o odwołanych zajęciach w możliwie najwcześniejszym terminie za pomocą dostępnych i możliwych w danej sytuacji sposobów i kanałów komunikacyjnych.
VI WYSOKI STANDARD
- Celem Centrum Szkoleniowego TVS jest pomoc w uzyskiwaniu wiedzy oraz podnoszeniu kwalifikacji społecznych i zawodowych. Celem instytucji jest realizacja usług szkoleniowych i doradczych na najwyższym poziomie przy zachowaniu maksymalnych efektów nauczania.
- Cele Centrum Szkoleniowego TVS są realizowane poprzez:
- elastyczność w każdym względzie
- terminowy oraz optymalny okres realizacji zleceń
- czytelne i partnerskie relacje z Klientem
- stałe podnoszenie kwalifikacji personelu stosownie do rosnących wymagań jakościowych
- zapobieganie wszelkim powstałym niezgodnościom
- spełnienie wymagań prawnych
- optymalizację kosztów
3. Centrum Szkoleniowe TVS regularnie weryfikuje cele i kierunki swojej działalności pod kątem aktualnych potrzeb i
możliwości.
4. Centrum Szkoleniowe TVS przeprowadza wśród słuchaczy ankietę oceniającą poziom przeprowadzonego szkolenia (Zał.
nr 5 Ankieta oceniająca szkolenie/trenera). Zebrane ankiety są analizowane. Wyniki tejże analizy są udostępniane
trenerom.